teknisk crash

herregud.
jag är sjuk, blir inge bättre.
och jag skojar inte när jag berättar att både min dator,  svenska mobil och amerikanska mobil är på väg ut, och ner från balkongen.

jag blir så arg så jag jag helt ärligt känner: kasta!

min svenska mobil
måste tydligen själv bytt pin-kod. ingen av de två senaste funkade och jag fick börja leta puk-kod.

min amerikanska mobil är upplagd på "monthly plans" så den måste aktiveras om en gång varje månad. detta pga att jag, utan social security number (typ amerikansk person nr) inte är kapabel att starta ett normalt abonnemang. till råga på allt måste pengarna dras från ett kontokort, registrerat i usa. därför har jag ett speciellt visa kort på bank of america, i stort sätt bara för mobilen. nu var det så att jag inte hade den tillräckliga summan på kortet och måste sätta in mer pengar. de kan man ej göra på internet, utan på vissa bankomater eller i kassan på banken. jag som nu är sjuk, orkar inte gå denna 15 min promenad till banken och därför är min mobil just nu död.

min dator och därmed skype är död. går ej att starta. fick ta mej ut till best buy och fick klart att det är data laddaren det är fel på och datorn har inget batteri kvar. 79 dollar typ 650 kr för en ny laddare.  jag som är inne på att köpa en ny dator känner därför att de kanske är lika bra at jag gör det dirket istället, eftersom om 2 månder när jag är tillbaka i sverige blir det yttligare en ny laddare, då kontaktuttaget är annolunda här.

nån som vill byta sitts med mig?

* tack chandrika för att jag får låna din dator och genomföra detta inlägg och lite annat på internet.




på återseende

ll





Emilia

jaag saknar dig!!

låter som det är tungt där borta, men de ordnade väl sig snart för dig. bli frisk också!!

PUSSS FRÅN OSS PÅ STUBBEN <3

2009-02-27 @ 00:33:20

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
  • syster
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se RSS 2.0