am & pm

snälla, varför?
och dessa tidsomställningar, vad är dem bra för?

vi ställde om kl här i helgen. tydligen.
jag hade ingen aning. så nu är vi bara 5 timmar efter er i sverige.
skönt på ett sätt, men hur länge varar det? en vecka?

hur som haver, jag hade tappat min svenska mobil under sängen i går. och roomie sov nr jag kom hem och den låg under hennes sida. ville liksom inte krypa omkring runt och väcka någon så jag tog min amerikanska mobil som alarmklocka istället denna morgon. jag ställer tre larm, varje kvart för att ta mig upp. och gjorde detta i vanlig ordning även i går kväll.
bara det att jag tydligen ställde pm istället för am. så det betyder att kl kommer att ringa i kväll middagstid, och att ingen ringde i morse.

dock hade roomie ställt en klockan 6.20, trots sovmorgon, och det var en väldig tur.
jag vaknade till och fick bara kuta ut med allt i väskan och fixa mig på tunnelbanan.
sen köpte en yogurt på donken.



i did it. nu ska jag åka ner till georgetown och äta en guacosallad och take care of some bad shopping this weekend.

på återsende

ll

ps. som lilla ella 2 år skriker och slår handen i bordet.
- stop coping me! d.s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
  • syster
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se RSS 2.0