webb eller papperstidning?

äntligen! kan jag använda min dator igen,  tanka in egna bilder och göra riktiga inlägg.
köpte en ny hp laddare (tyvärr med amerikansk-kontakt) på best buy. fanns ingen annan utväg för tillfället.

i tisdags var jag på en media-lunch på kennedy center här i washington.
det var en pressvisning samt information om kommande halvåret. mycket mediafolk var på plats och allt var för sådär pamigt som saker kan vara i det här landet. man fick champange kl 11 på förmiddagen- jippi för en som inte hade fått i sig frukost den här morgonen, och allt var ordnat i minsta detalj med speciella kuvert och kort för vart man skulle sitta.




jag fick dela bord med många av stadens redaktörer för olika tidiningar, bland andra washington post, en person från national public radio, min chef från tv-kanalen och självaste vd:n för k-center. lite nervöst. gick dock bra och var trevligt. maten var dock "finmat" med massa specialiter man som svensk kanske inte uppskattar när man om nätterna drömmer om mormor och farmors köttbullar med potatis.

diskussionerna gick om hur media i washington jobbar och konkurrerar. samt mycket om webb och papperstidningens utveckling. något som jag verkligen tyckte var intressant att lyssna på. tron hos dessa personer var att inom 5-7 år trycks inte dagstidingar  i det här landet längre. tråkigt, men kanske sant. man tror ev på en form av helg-tidning i pappersform. anledningarna var till största del att nyheterna blir f-ö-r gamla.

det diskuterades också hett om man kan ta betalt av läsarna för att de ska få tillgång att läsa nyheter på webben. och man isåfall* skulle ha infört det från första början eller inte. vissa tyckte det, för att det går inte att börja ta betalt för något som varit gratis under flera år. medan andra menade att vi läsare aldrig hade börjat läsa nyheter på webben om det inte hade varit gratis. vad tror ni?

på återseende

ll

* "i så fall" eller "isåfall"

Enligt Google talar det för att det ska vara som jag skrev.

1 - 10 av ungefär 2 010 000 vid sökning efter "i så fall".

1 - 10 av ungefär 903 000 vid sökning efter isåfall.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
  • syster
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se RSS 2.0