deep talk

i fredags åt vi en lååång middag, och hade ett deep talk.
det händer inte allt för ofta. men jag har slagit fast att jag tror det är viktigt.
att även när allt är top perfect, kunna diskutera förhållandet och dess eventuella brister.
nej, jag menar inte att man ska hitta, eller leta problem.
jag menar bara att när det är som bäst, när man är inne i en perfekt period, det är då man kan prata om känsliga saker utan att det blir fel.

jag pratade mycket om att känna att man har greppet. widde tyckte nog jag var rätt mongo till en början.
men sen kändes som han förstod.
att ha greppet, att känna sig trygg och ha koll på läget. känna att man får ut det man vill ha.

jag menade inte att en ska ha greppet. jag menade att båda ska ha det. att man ska ha det tillsammans.
stå på samma platta och gå mot samma mål.

jag är ibland rädd att jag tar över greppet. för jag vill så mycket, har så mycket ideer och tankar och får också mestadels som jag vill. men D säger att det handlar om att han vill samma sak. och att vi vill väldigt lika saker.
och att han säger ju till annars. och det gör han. när jag tänker efter lite.

men vi kom fram till en del bra saker. skrattade en hel del. och ja, hade ett bra deep talk helt enkelt.


i believe the way to happiness is communication..

hur gör ni i era förhålladen? va tycker ni är viktigt för att det ska fungera?

dela gärna med er..

love
lov



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
  • syster
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se RSS 2.0