märkesväskor

ja, det här med väskor.
jag har för övrigt alltid varit en skogirl.
väskor var aldrig min grej.
men sen jag träffade på en kär kollega började det.
när man lär sig märken, börjar följa collections by the big designers,
och ser dem snygga väskorna i svallerpressen blir man till slut besatt.

jag tyckte tidigare att de var helt sjukt att betala så mycket för en hopsydd skinnbit som man skulle bära runt saker i.
eller nej, så extremt var det inte.
jag köpte faktiskt min första riktiga skinn väskan för 2600 kr redan i gymansiet.
och den håller än.
så kvalitet är bra.
men sen då, som i maj när jag ville ha en versace för 27.000 kr.
är det kvalitet då också?
förmodligen inte.
jag svettades över hela kroppen, och var som inne i ett rus tills jag lämnade butiken,  utan väskan.

det finns en gräns. än så länge.
men sen, i mitten av sommaren när den var prissänkt med 60 %.
då var det ingen tvekan.
och jag ångrar mig inte en minut.
jag har sett  och kollat väskor sen jag flyttade till dallas.
i usa, på flyplatser och så vidare.
men aldrig sett någon som jag kan offra en arm för.
men denna, ja den var jag bredd att leva på vatten och bröd för.

så hittar man en väska som man verkligen gillar. kör. man blir lycklig av den.
och att handla märkesväskor på rea är ett måste.
designerna tjänar så sjuka pengar på varje väska, så när det är rea då är det rea.
minst 50 procent direkt, enligt de i butikerna här och även på flygplatsen i köpenhamn.

nu har jag fått nys om ett outlet center utanför lugano. men 50 till 70 procent i butiker som gucci, burburry, versace, dolce, armani osv. det ska tydligen vara hela butiker som säljer ut den föregående colletionen.
hur bra låter inte det?

och hur mycket kläder, smink, fika, och annat köper man inte per år?
om man räknar i hop den summan och bara försöker dra ner 10-20 % och istället spara undan de pengarna, kan alla förr eller senare köpa en väska. eller?
jag kan bara gå till mig själv och de runt mig.
jag och johanna var iaf överrens när vi hade den här diskussionen.
och en annan vän hittade en miu niu väska för 6000 kr på rea i våras.


märke: mulberry modell: abagail
GIVE ME!

se mer av den här

hojta om jag blivit knäpp..
eller om du kanske håller med?

love
lov




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
  • syster
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se RSS 2.0