my washington guide

min pappa är i washington just nu.
och jag längtar dit..
jag vill också kunna springa in i alla gallerior, gå i georgetown och så vidare..
ett gäng tjejer planerar en usa-tripp och bad mig om tips för
what-to-do-in-d.c?

Heej Lovisa :)
Hoppas att allt är bra? :) Du.. vi ska på en liten roadtrip i USA, och vi börjar med Washington..tänkte kolla med dig vart den bästa shoppingen är..? ;) Finns det bra Secondhandbutiker och så? Vart gick du ut? Finns det nåt roligt ställe? :)



CAPITAL
det stora, mest kända. med svenskt id eller körkort får man gratis komma in på en guidad visning.


GEORGE TOWN
perfekta platsen för en shopping dag. massor av butiker och alla kända usa märken finns här. go green är perfekta lunchstället, glass på ben and jerrys, second hand, ja jag säger bara njut..

 


NEWSEUM
ett fyra våningar stort museum om nyheter, media och vad som hänt på jorden.
planera att ha minst 2 timmar därinne för att hinna med allt, och för guds skull missa inte filmen om 11 september, och inte heller 4D filmen men speciella glasögon..
 

VERISON CENTER
washington capitals hemma arena. laget har etablerat sig och publiken i huvudstaden har vaknat igen. en upplevelse en just bara matchen. som svensk och gävlebo är det även lite extra kul med nr 19.


CHINA TOWN
trevliga restauranger, favoriten är asia..



LIMA
By night körde vi mycket Lima, ha det som utgångspunkt, på gatorna runt finns många fler ställen.

detta kan vara ett dygn i d.c. fler frågor? skriv!

för mer inspiration och tips kolla mitt arkiv här på bloggen februari-mars-april

love
lollo


Najda

Verkar va en rolig stad.. Vad gjorde du där då?

2010-01-20 @ 01:05:49

Likte bloggen din! :)

2010-01-20 @ 02:14:20

Du kan se P3 guld i SVT play tror jag :D går säkert i repris annars :D

2010-01-20 @ 09:02:58

jag pluggade en termin och gjorde ett internship på tv en termin :)

2010-01-21 @ 21:22:55

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
  • syster
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se RSS 2.0