wha wha whaaaaaat?

så känner jag just nu.
känns som om jag har väldigt svårt att förstå.
att hänga med.
att tycka det är bra.
att förstå att det faktiskt händer.
att dem faktiskt väljer det.
att nått så nära mig känns så långt borta.
att de bara kommer bli längre och längre bort.
och inte alls passa mig.

men det kanske är det som är livets gång.
det kanske är det som gör att saker inte består.
att det gäller att leva i nuet.
att hitta en som man vill dela sitt liv med.
som man känner att man har där i alla lägen.
alla dagar.
livet ut.

och utöver det ändras det hela tiden.
man är i olika lägen.
i olika delar.
i olika tankesätt.
i olika bubblor.
i olika planer.
i olika olika olika så långt man kan nå.

men det är tydligt nu.
jag tänker backa.
bromsa.
tiga.
tänka för mig själv.
inte skapa nått drama.

men inte heller hålla med.
inte peppa.
inte tycka att det är bra.
inte ha förståelse.

känns inte som jag att vara så negativ.
men jag vet att jag står för min sak.
fullt ut.

 


amanda

du skriver så BRA!

2010-01-24 @ 23:57:40

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
  • syster
  • Blogg listad på Bloggtoppen.se RSS 2.0